Please select your language to get the translation.

Montag, 7. März 2011

Tea Time Tuesday - Carnival - Karneal

Helau* again for Carnival...
and welcome for today's Tea Time Tuesday.

Today I dressed in variation of yesterday the muffins.
The masks are origin from the Commedia del'Arte and are liked to use in Venice as Carnival masks, also.
* "Helau" is the special carnival cry of Mainz and Düsseldorf (and we use it also).  



Helanochmal zum Karneval...
und willkommen zum Tea Time Tuesday

Heute habe ich zur Abwechslung meine Muffins verkleidet.
Die Figuren stammen aus der italienischen Oper und werden gerne in Venedig als Karnevalsmasken benutzt.

--ooOOoo--

This sweet guy is dedicted to Arlecchino.



Dieser süße Kerl ist dem Arlecchino gewidmet. 

--ooOOoo--

And this sweet lady is dressed as Colombina.


Und die süße Dame ist als Colombina verkleidet.

--ooOOoo--

If you are interested, you can learn somethings about German Carnival in Wikipedia:
Usually the Carnival parades in Germany are about political and local affairs. It is difficult to understand for those, who are not know the background. I don't like them so much as I am not so drawn to Carnival.

What I love is the Venecian Carnival, the Samba Carnival and the Alemannic Carnival.
You will find great pictures in the following links:

Ina @ Rebelldejour shows a Samba parade in Bremen:
http://rebelledejour.blogspot.com/search/label/Samba%20Karneval

Birgitt@Erfreulichkeiten shows an Alemannic Fassnacht parade:

http://erfreulichkeiten.blogspot.com/2011/03/brotsackhausen.html

Interessantes weiß zum Karneval wieder Wikipedia:
http://de.wikipedia.org/wiki/Karneval,_Fastnacht_und_Fasching
Meistens sind die Karnevalsthemen der Paraden politischen und lokalen Angelegenheiten gewidmet. Sie sind schwierig zu erklären. Ich mag sie nicht so.

Was ich mag, sind der venezianische Karneval, der Samba Karneval und die Allemannische Fassnacht.
Unter den obigen Links findet ihr ganz wunderbare Bilder dazu.


--ooOOoo--

This post is linked in the following blog party's:



Tea Cup Tuesday

Greetings/Schöne Grüße

Johanna

Kommentare:

  1. Also ich bin einfach nur platt! Wo nimmst du all die Ideen her. Das sieht so wahnsinnig lustig und toll aus, ich komme aus dem Staunen nicht mehr raus.
    Also, Muffins zu verkleiden wäre mir jedenfalls noch nie in den Sinn gekommen.

    Wahrscheinlich sind die bei uns immer viel zu schnell weggegessen :-))

    LG Alice

    AntwortenLöschen
  2. The blue one is my favorite! It reminds me of a little cat :)

    AntwortenLöschen
  3. Hallo Johanna, die Ihren tolle Idee! Ich hätte nie ein Cupcake als Harlekine Karneval verkleidet vorstellen können, so dass ich meine Glückwünsche, aber Sie sehen toll aus! Umarmungen, Rose Marie

    AntwortenLöschen
  4. What a fun and original setting Johanna-I love it!

    AntwortenLöschen
  5. Brüll!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Du hast immer so knallige Ideen, helau. Der Post ist geial und deine Muffins könnten so fein angezogen glatt in die Oper marschieren, lach.

    GGLG Anne

    AntwortenLöschen
  6. Helau, Johanna, sogar verkleidete Muffins hast du! Die Idee ist sehr ausgefallen und du hast sie sehr elegant umgesetzt.

    Die beiden sehen wirklich zum Anbeissen aus ;-)

    Liebe Grüße
    und eine schöne restliche Faschingszeit
    Marion

    AntwortenLöschen
  7. Einfach herzig!!!
    Bekomme gerade Lust auf etwas süsses.....
    Wünsche dir einen gemütlichen Feierabend
    bbbbb

    AntwortenLöschen
  8. ...da ist ja dein Post schon, liebe Johanna.
    Gerade ist meine Antwort auf deine Mail zurück gekommen, warum weiß ich leider auch nicht. Geschrieben hatte ich dir, dass du gern ein Foto von meinem Post nehmen kannst und dir einfach eines aussuchen sollst. Also falls du noch einen nachreichen möchtest...gern.
    Jetzt habe ich auch gesehen, dass du meinen Post schon verlinkt hast, das freut mich sehr, vielen Dank.
    Deine Fasnachtsmuffins sind so zauberhaft, liebe Johanna, zu schade zum Essen. Aber die Idee ist toll, muss ich mir mal für nächstes Jahr merken, denn eine Fasnachtsveranstaltung ist dienstlich wohl auch dann wieder dran.
    Upps, wieviel kann man eigentlich in einen Kommentar schreiben???
    Ganz liebe Grüße von Birgitt

    AntwortenLöschen
  9. I just love this post. They are all so cute.

    AntwortenLöschen
  10. Hi Johanna,
    Very colourful post! That looks like it might be a cornmeal muffin, is it? Your plain white teacups go nicely with your masks! Thank you for coming by and having tea with me. I appreciate your faithful participation week after week!

    Blessings,
    Sandi

    AntwortenLöschen
  11. How cute, Johanna! Very nicely done.
    Blessings, Beth

    AntwortenLöschen
  12. Hello Johanna
    The little muffins with the masks are so cute and nicely presented.
    Judith

    AntwortenLöschen
  13. Dearest Johanna,

    When did you dream up such Carnival muffins? It is hilarious to come by your blog all the time; never a dull moment!

    Lots of love,

    Mariette

    AntwortenLöschen
  14. How cute and fun!!!

    Jocelyn
    http://justalittlesouthernhospitality.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  15. I dont know this tradition Johanna but love your decor. its so cute ...

    http://craftaworld.blogspot.com/
    Love
    Farah

    AntwortenLöschen
  16. such whimsical table setting and super fun! very creative of you! thanks for sharing and am coming for the black mask muffin with blue trimmings! yippe! thanks for sharing and have a great week!
    xo
    fitty

    AntwortenLöschen
  17. Oh so FUN!!! love what you created!! you're so crafty!!!

    AntwortenLöschen
  18. Johanna ich bin begeistert diese zauberhaften Ideen mit den Servietten Toll!!! Mit diesem Post hast Du mal wieder Deine Vielseitigkeit gezeigt und vielen Dank für den Link, also wenn's geht kannst Du gerne noch ein Foto zufügen - Du soltest mal Überlegen ob Du nicht auch noch ein Buch über schöne inernationale Tischdeko veröffentlichst:-)
    Ich wünsche Dir einen schönen Tag und viele Besucher
    Ina

    AntwortenLöschen
  19. How fun! What a creative way to display teacups!

    I am your newest follower.

    *hugs*

    mo

    AntwortenLöschen
  20. Ich bewundere Deine Liebe zum Detail!
    Gefällt mir sehr!
    Lg und einen schönen Frauentag....Luna

    AntwortenLöschen
  21. Hello! What a cheerful setting! Love how you dressed the muffins! I didn't know about these other carnivals - very interesting - we all have differences, but I love our similarities!
    Kathy

    AntwortenLöschen
  22. So creative and so fun Johanna! Your Carnival setting is fabulous! Your white tea cups and saucer work perfectly with it. Have tons of fun at the celebrations.
    Hugs,
    Terri

    AntwortenLöschen
  23. Hi Johanna, Just returned from New Orleans and Mardi Gras celebration. 10 days before "Fat Tuesday" is as close as we like to get to the crowds. We go for the wonderful jazz we both love and Mardi Gras colors are green/gold/purple and so I love to see the decorations as purple is my favorite color. Very interesting to see your Carnival vignette. The German tradition also makes a doughnut especially for today, correct? Reason was to use up the lard and sugar: is this correct? In that sense the New Orleans beignets are similiar (and so good) How did your showing go of all your lovely pieces?

    AntwortenLöschen
  24. Was fuer eine originelle Idee. Ich habe dieses Jahr irgendwie was verpasst, da ich meine Faschingspost bereits vor einigen Wochen gepostet habe:)

    AntwortenLöschen
  25. Hi Johanna, love your carnival tea! So Fun so Creative!

    Xoxo
    Charo

    AntwortenLöschen
  26. Johanna,
    What a colorful and interesting post! Simply delightful! I really enjoyed it!!

    Hugs,
    Debbie

    AntwortenLöschen
  27. Johanna: I have to say, each week your posts get better and bette. I can see you grow in your creative each week. I am so glad we have gotten to know each other. I love visiting your post each week. Blessings dear friend, Martha

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.