Please select your language to get the translation.

Montag, 5. Dezember 2011

2. Adventstee / Tea on 2nd Advent

Wenn man auf etwas wartet, zählt man die Tage am Kalender.
Ich habe einen Tee-Adventskalender geschenkt bekommen.


When one is waiting for something, one count the days on the calendar.
I got gifted a Tea Advent Calendar.

--ooOOoo--

In jedem Fensterchen ist ein leckerer Teebeutel.


In every window is a yummy tea bag.

--ooOOoo--

Nun ist schon der 2. Adventssonntag vorbei und ich habe das Dezember-Geschirr wieder hervorgeholt. Spekulatius und Tee passen gut zusammen.


Now the 2nd Advent sunday is over and I use now my December china.
Spiced cookies (Spekulatius) and tea go well together.

--ooOOoo--

Ich liebe diese Royal Albert Teetassen.


I love those Royal Albert tea cups.

--ooOOoo--

Die Kerzen leuchten und ...


The candles blaze and ...

--ooOOoo--

...wir trinken Tee. 


...we are drinking tea.

--ooOOoo--

Das ist ein Beitrag zu:
This is a contribution to:


Tea Time Tuesday/Dienstags-Teeparty bei 

Thank you for visiting and for every friendly comment.
Danke für deinen Besuch und für jeden netten Kommentar.

Johanna

Kommentare:

  1. Oj Johanna, how beautiful the tea china for Dicember from R. Albert! How nice to get a tea Advent calendar with all the tea bags, wish I was there to have tea and cookies with you sweet lady and of course with Wisky too! I love the beautiful doily and the wreath with the candles. Have a nice week. FABBY

    AntwortenLöschen
  2. liebe Johanna,

    Oh, wie wunderschön ist Deine Etagère - habe ich noch nie gesehen, ist sie alt? Ja, und der Tee/Adventskalender ist auch ganz besonders!!!

    Von Porzellan-zu Porzellanliebhaberin.. so stilvoll lässt es sich aushalten...

    Einen entspannten Abend und ganz liebe Grüße
    Herzlichst Birgit

    AntwortenLöschen
  3. ...oh wie schön dein Teeadventskalender ist, liebe Johanna,
    ich habe auch einen, aber der sieht nicht so schön aus...die Tees waren bisher ganz gut...ziemlich kräuterig...jetzt zieht gerade der Wieder gut!für´s Bauchgefühl - Tee...
    auch dein Dezembergeschirr ist ganz zauberhaft...
    hast du deine Tees gar nicht probiert? oder hast du schon mehr als 5 rausgeholt?!?

    wünsch dir einen schönen Abend,
    lieber Gruß von Birgitt

    AntwortenLöschen
  4. Hello Johanna,
    Oh, I love your RA china! The December teacups are so very lovely as are the matching plates. The Advent tea calendar is very unique. I've never seen a tea calendar before; how charming! Your candles are pretty too. Thank you so much for sharing your delightful tea with us today. Wishing you a most Blessed Christmas.

    Christmas hugs,
    Sandi

    AntwortenLöschen
  5. Blessings to you Johanna! I love your sweet post and that teacup stand is 2die4. LOVE IT!

    Blessings~Rebecca

    AntwortenLöschen
  6. Die Tassen gefallen mir sehr gut...
    Ein täglicher Teetrinker bin ich nicht, es sei denn, es handelt sich um Pfefferminztee:)
    Liebe Grüße und vielen Dank für Deine Kommenare, über die, ich mich immer sehr freue.
    Gisela

    AntwortenLöschen
  7. Johanna, I love the Tea Advent calendar! How unique. Your December teacups and plate are beautiful and your table is wonderfully set. Very pretty! Hugs, Pamela

    AntwortenLöschen
  8. Your Royal Albert Christmas teacup and dishes are gorgeous. What fun the tea advent calendar must be! Happy Tea Day!

    AntwortenLöschen
  9. Diese Blog hilft mir mit meine Deutsch. This blog helps me with my German. Thanks.

    AntwortenLöschen
  10. Hello Johanna
    I love the advent tea calendar - wish we had those here! Your December china is lovely and is perfect for your Christmas tea.
    Happy tea Tuesday!
    Hugs,
    Judith

    AntwortenLöschen
  11. Johanna,
    Your December china is gorgeous! Lovely display in that serving piece too. Have a wonderful Holiday season!
    hugs,
    Sherry

    AntwortenLöschen
  12. Liebe Johanna,

    das ist auch viiiiiiel gesünder als ein Schokoladen-Adventskalender. Wäre was für mich, dann müsste ich jeden Tag zumindest einen Tee trinken. Damit habe ich es nämlich leider gar nicht so. Wann kommt das Januar Geschirr, giggel???


    GGLG Anne

    AntwortenLöschen
  13. What a very special gift! How fun to try so many teas. Royal Albert December is a favorite pattern. A wonderful post!
    Ruth

    AntwortenLöschen
  14. Hi Johanna,
    What a nice Advent tea you shared with us! Beautiful table, set with the candles, and your Royal Albert china is so lovely!
    I have a set like this but with a cup for each month. Yours is so special!
    Thanks for sharing.
    Hugs

    AntwortenLöschen
  15. What a unique advent calendar and it will be fun drinking all that tea! The dishes are also very lovely Johanna!

    AntwortenLöschen
  16. Johanna; what beautiful teacups!! I love the details and that they have December inscribed on the inside!! An Advent Calendar of tea , how wonderful.. thanks for sharing such a lovely tea with us! xo Blessings, HHL (Celia)

    AntwortenLöschen
  17. Dear Johanna
    Mine it´s not Royal Albert but has the same Christmas Rose ,the flower of December
    A lovely Tea!
    Hugs

    AntwortenLöschen
  18. I've never seen your advent calendar where I live. Every year I buy my five grandchildren a santa decorated one with chocolates to enjoy. Having one with tea is very special! I have one December tea cup and saucer like yours and use it all the time in december.
    Happy blessed holidays to you.
    Nancy

    AntwortenLöschen
  19. Oh, Johanna, I love your December tea cups! They look so beautiful on the server! Thanks for sharing.
    Hugs, Cindy

    AntwortenLöschen
  20. Beautiful pictures and tea cups. Love that tea cup tree! Diane

    AntwortenLöschen
  21. Liebe Johanna,

    What a LOVELY post! We got once such an Advent tea calendar from Germany. Quite a thoughtful gift and so enjoyable. Tastes are endless and tea is such a bliss.
    Have a great week and we both enjoy our precious time together with daughter Liz.

    Love to you,

    Mariette

    AntwortenLöschen
  22. Was es nicht alles wunderbares gibt!! Aber es ist genau der Adventskalender für Jeanne, nicht wahr?
    Einmal mehr bedaure ich es, dass ich nicht fliegen kann...
    ♥-liche Grüsse in deinen Nikolaustag
    Brigitte

    AntwortenLöschen
  23. Beautiful! I love the Royal Albert month china.

    AntwortenLöschen
  24. Es sieht so gemütlich aus Johanna, auch die Tasse von Royal Albert liebe ich, sie sind schwierig zu kaufen in Sud Frankreich!

    Liebe Grüsze Janny.

    AntwortenLöschen
  25. Halloliebe Johanna,
    das ist wirklich ein schöner Adventskalender!
    Und "Dezember"geschirr habe ich noch nie gesehen...
    Bei Dir wäre ich gerne mal Mäuschen - dann könnte ich mir ganz in Ruhe die vielen kleinen Ecken ansehen, die Du so wundervoll dekoriert hast - und nebenbei noch ein paar Spekulatius knabbern :)
    Dir und allen anderen wünsche ich eine schöne Adventswoche!
    LG
    Elvira

    AntwortenLöschen
  26. Der Adventskalender ist ja eine Wucht. Mit Schoki ist zwar auch nicht schlecht, aber deiner tut der Figur gut. Wo zauberst du nur immer so tolles Geschirr her?
    Ich wünsche dir einen schönen Nikolaustag. Deine Craftland

    AntwortenLöschen
  27. Liebe Johanna!

    Das ist ja ein toller Adventskalender - habe ich noch nicht gesehen. Gerade in dieser schönen Zeit trinke ich "Kaffeetante" gerne Tee. Und wenn er in solch tollem Geschirr kredenzt wird, wird einem ganz warm ums Herz!

    Herzliche Grüße
    Martha E.

    AntwortenLöschen
  28. Hallo again Johanna. Once again you have made it: Put together such a beautiful and inviting tea table, where I can literally smell the cookies and the tea and feel the cosyness of winter and christmastime :-) And I would love to get a Tea-calender like that, how exciting!
    I am having a long break from my own blog due to other needs in the family, that I have to look after. So the "spirit" and wish to write on my blog has been absent for some time.
    Wish you a wonderful december and the very best for the new year. Warm greetings from Anna E.

    AntwortenLöschen
  29. einmalig, wie das wieder bei dir aussieht.
    Also zuerst mal, das ist ein wunderschöner und praktischer Teekalender!
    Und dein Tisch ist so schön gedeckt mit deinem speziellen wunderschönen Dezember Geschirr, diese Etagere und die Spekulatius, mmmmmh fein, die Kerzen, schon echt weihnachtlich und gemütlich bei dir!

    Ich setz mich mal an den Tisch, dankeschön!

    Liebe Grüsse Alice

    AntwortenLöschen
  30. Hello Johanna,
    Your post is so festive and beautiful! Your photos so expressive and really give us a feel of the holiday spirit in your home. Love your tea cups! They look amazing setting up like that. And your cookies too! Yum!
    Thank you so much for your lovely holiday post.
    Hugs,
    Terri

    AntwortenLöschen
  31. Ahh, beautiful tea setting...and your tea Advent calendar is really special. This is the first one of its kind I've seen.
    Seasons Greetings,
    Carrie - Oak Rise Cottage

    AntwortenLöschen
  32. Johanna - this is a simply scrumptious tea setting for Christmas! I love the cups - the holly rendering is beautiful. I've never seen and advent calendar like this - but what a delightful way to welcome Christmas! The whole tablescape is beautiful! Joy to you this season!
    Kathy

    AntwortenLöschen
  33. Your photos are so beautiful, Johanna. And so are your tea cups, REALLY pretty!...Christine

    AntwortenLöschen
  34. Johanna,
    What a special treat to have an advent tea calendar! I've never heard of that before, but the idea is wonderful. Your December teacups are very beautiful and I like the way you displayed them. Your posts are always lovely.
    Charlotte

    AntwortenLöschen
  35. Was für schönes Geschirr!
    Und Dein Kalender ist auch toll und originell!
    Ich trinke jetzt meinen Tee aus, wenn auch nicht aus so einer stilvollen Tasse, so doch aus einem lieben Vergissmeinnicht-Häferl (Becher) und werde mich nun schleunigst ins Bett begeben.
    Schöne Wochenmitte und adventliche Grüße von Luna

    AntwortenLöschen
  36. What a lovely post I so much enjoyed your December tea cup it looks like a bit of magic from an Advent Calendar to a lovely place setting everything is beautiful, thanks.

    AntwortenLöschen
  37. Oh Johanna, your images are absolutely gorgeous! Your header is beautiful too! The "tea tree" is amazing!!! You do a wonderful job setting up for advent tea.
    xxxooo

    AntwortenLöschen
  38. That's a real special calender ! I think Weihnachtskalender are typical German because nobody knows it in Belgium or other countries around. I always had to ask my parents to buy one in Germany and send it for my son when he was little. Now you see some, but people don't really know what it means.

    AntwortenLöschen
  39. Hi Johanna: I love this post. Your tea cup tree is stunning. I have always loved Christmas Cups. I wish we could keep them out longer. Every thing just looks amazing. Have a wonderful Holiday season. I am so grateful, we have become friends. I always look forward to your post and your lovely comments. Thank you for making my year so much richer. Blessings dear friend, Martha

    AntwortenLöschen
  40. Liebe Johanna,
    welch interessante und ausgefallenen Teesorten du geschenkt bekommen hast! Oh ja, die Tassen von Royal Albert finde ich auch sehr schön. Leider habe ich bisher noch keine, aber das kann sich ja ändern. Das Dezember-Dekor war mir bisher noch gar nicht so bekannt. Es sieht zauberhaft aus.

    Liebe Grüße von Elvira, die sich gerade einen Spekulatius in den Mund schiebt

    AntwortenLöschen
  41. Liebe Johanna,
    die Teesorten sind ja hübsch verpackt.
    Eigentlich zu schade zum öffnen.
    Statt Schokikalender gibt es Tee.
    Solch einen Kalender hab ich ehrlich nicht mal in einem Teeladen gesehen.
    Eine tolle Idee für Teetrinker.
    Mmmmhh un dnun ein Tässchen Tee mit Spekulatius.
    Genau das richtig zum Ausklang des Abends.
    Liebste Grüße,
    Moni

    AntwortenLöschen
  42. Your photos are beautifully composed, Johanna, especially the first and second one. They look like you've photographed them for a magazine. How lucky that you received a tea advent calendar. What fun you will have trying the different varieties of tea!
    Hugs, Beth

    AntwortenLöschen
  43. I love Royal Albert too. And your tea Tree is such a delightful addition to your table.

    Jocelyn @
    http://justalittlesouthernhospitality.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  44. Oh Johanna... What a treasure your cups are... they are PERFECT BEAUTY...the colour the pattern shape... it s all OMG ... really I mean it... the close up of your cup makes my heart smile... lovely post ans so much thanks for sharing ...
    Happy if you come to see me at
    http://craftaworld.blogspot.com/
    with love from
    Farah

    AntwortenLöschen
  45. Liebe Johanna,

    wow, die Etagere ist ja was ganz besonderes. Hab ich in der Art noch nie gesehen. Und ein Teekalender - auch mal was ganz anderes. Finde ich wirklich toll, denn ich mag Sachen die nicht 08/15 sind.
    Also der türkisfarbene Krug ist schon an einen anderen Platz gewandert, an einen von meinen weißen Emailletöpfen hab ich auch schon gedacht, aber etwas in rot würde mir noch besser gefallen. Ich wollte um sogar um das ganze Treppengeländer im Treppenhaus eine Tannenzweiggirlande schlingen, mit ganz vielen roten Christbaumkugeln. Mir ist dieses Jahr total nach rot! Da hat aber meine bessere Hälfte Veto eingelegt, denn dann hätte er nichts mehr woran er sich beim Treppensteigen festhalten kann. Hallo, der Kerl ist 6 Jahre jünger als ich und ich brauch auch noch kein Treppengeländer, grrr. Und heute hab ich aus ganz dünnem roten Draht ein erstes Sternchen gehäkelt, weil ich mal was anderes ausprobieren wollte (ging sogar besser als ich dachte).

    Ganz viele liebe Grüße,
    Tanja

    AntwortenLöschen
  46. Liebe Johanna ,das mit dem Kalender ist eine tolle Idee !!!Hab ich noch nicht gesehen .Dein Geschirr finde ich sehr hübsch ,daraus schmeckt der Tee noch mal so gut .Ich wünsche dir und Wiski ein schönes 3.Adventswochenende .Liebe Grüße Ina

    AntwortenLöschen
  47. Ohh, das Geschirr ist toll! Ich hab's ja immer mit floralen Motiven..
    Und ich geh mir jetzt auch erstmal einen Tee machen.
    VG
    Elke

    AntwortenLöschen
  48. Johanna, I'm back to see your teacup stand...what is it made of?.It looks like brass, or not? I think it's fabulous! I was looking for me at your side bar, wish I was there, as soon as I learn how to do this, I will have you too so not to miss your posts.
    Merry Christmas sweet friend. FABBY

    AntwortenLöschen
  49. Was es nicht alles gibt, tolle Idee der Teekalender. Lass es Dir schmecken!
    Dein Weihnachtsgeschirr ist natürlich auch die Wucht, damit ist eine Weihnachtskaffeetafel erst so richtig perfekt.

    Herzliche Grüsse Melontha

    AntwortenLöschen
  50. Johanna~ the cups are so pretty and festive. I LOVE Advent calendars and I have never seen a tea version! Fun! Mmmm, the spice cookies sound delicious. Happy Advent!
    http://poetryinapotoftea.blogspot.com/2011/12/cup-of-christmas-tea.html#comment-form
    Shawn

    AntwortenLöschen
  51. Wow, ist das ein Geschirr, das für jeden Monat ein anderes Motiv bereit hält? Wer hat so viel Lagerraum? Aber schön ist es!

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.