Please select your language to get the translation.

Montag, 2. Januar 2012

Die Rosen-Bestecke Sammlung / My rose flatware collection

Alison @ The Polo House invited to show a collection. I love to show you my special flatware. To every photo is still a post existing. You will find it with the link below each photo.  

REMINDER: Linky Party Today

Alison @ The Polo House hat eingeladen, diesmal eine Sammlung zu zeigen. Ich liebe es, euch meine spezielle Sammlung vorzustellen. Zu jedem Bild gibt es einen extra Beitrag. Man findet diesen, wenn man dem Link unter dem Foto folgt.

--ooOOoo--

In 1978 I got this sugar spoon as Christmas gift. Later I  spied out a lot of this kind of flatware on ebay. That was the start of my rose flatware collection.


1978 erhielt ich den Zuckerlöffel als Weihnachtsgeschenk. Später entdeckte ich eine Menge dieser Bestecke im ebay. Meine Sammeltätigkeit begann.

--ooOOoo--

After a while I wanted to know more about this flatware. It was not easy to find these informations about it.  
For a long time to be sold in Hildesheim small spoons as a souvenir. Sometimes even the name of the city of Hildesheim is impressed. Many silver manufacturers from Hanau and Pforzheim/Germany have made this flatware. I found 230 different patterns from 81 German makers. There exist a lot more outside from Germany, like  Reed & Barton etc.


Seit langer Zeit werden in Hildesheim kleine Löffel als Souvenir verkauft. Manchmal ist sogar der Name der Stadt Hildesheim eingeprägt. Viele Silbermanufakturen aus Hanau und Pforzheim haben diese Bestecke in Handarbeit hergestellt. Ich konnte 230 verschiedene Besteckmuster von 81 Firmen finden. Es gibt noch eine Menge mehr Hersteller außerhalb Deutschlands, wie Reed & Barton/USA.

--ooOOoo--

Look, how different the rose patterns in the handles are. Some look modern, some very antique and they go well with romantic or modern china.
Schau, wie verschieden die Rosenmuster sind. Manche wirken modern, manche sehr antik und sie passen prima zu nostalgischen und zu modernem Porzellan.

 Different Moccaspoons /Verschiedene Mokkalöffel

Cream, Sugar and Cake servers /Sahne- + Zuckerlöffel, Kuchenheber

Dessert flatware / Kuchenbesteck 








Cake tongs / Gebäckzange


Salad Servers / Salatbesteck

Dinner sets / Essbestecke

--ooOOoo--

In 2009 I published the book "Rosen-Bestecke" with photos of all different patterns, the history of the makers and all informations. Since 30.10.2011 a part of my collection is shown with other silverware in an exhibition in the Roses Museum in Steinfurth. 
The exhibition "Rosensilber aufgetischt" will last until October 10, 2012.


In 2009 habe ich das Buch "Rosen-Bestecke" herausgegeben, in dem alle Rosenmuster abgebildet sind, die Firmengeschichte ihrer Hersteller sowie die Herstellerpunzen enthalten sind. Seit 30.10.2011 wird ein Teil meiner Sammlung, zusammen mit Silberwaren anderer Leihgeber, im Rosenmuseum Steinfurth gezeigt. Die Ausstellung "Rosensilber aufgetischt" dauert bis 14.10.2012.

--ooOOoo--

This was a short presentation of my flatware collection. Please visit also the other participants of Alison's collection party  Favorites on the First.

Das war eine kurze Präsentation meiner Bestecksammlung. Bitte besucht auch die anderen Teilnehmer von 
Alison's Sammlerparty  Favorites on the First.

--ooOOoo--

Best greetings/Schöne Grüße

Johanna





Kommentare:

  1. Liebe Johanna
    Wow... eine wirklich wunderschöne Bestecksammlung. Sehr edel!
    Eine glückliche Januarwoche wünscht Dir Yvonne

    AntwortenLöschen
  2. I hope you had a Wonderful Holiday Season. Your collection of rose flatware is just magnificent.

    Hugs,
    Penny

    AntwortenLöschen
  3. Liebe Johanna,

    das ist ein Gedicht mit deiner schönen Sammlung.

    Herzliche Abendgrüße

    Elisabeth

    AntwortenLöschen
  4. Great collection of flatware! My mother-in-law collected grape pattern flatware for years. Enough that she was able to give a set to my daughter. It's fun to have a pattern to search for when out in the antique shops.

    Stopping by via The Polohouse,

    Lynette - Sweet Posy Dreams

    AntwortenLöschen
  5. Dearest Johanna,

    You have the most fabulous collection of Silver Rose flatware. And I am forever grateful that through this mutual 'addiction' we met in 2009... LOVE your book and it should be worldwide known to every romantic sould out there!
    Love to you and wishing you a great week.

    Mariette

    AntwortenLöschen
  6. beim ersten Bild dachte ich doch tatsächlich: Ist denn schon Ostern? :-)

    Es ist einfach unglaublich, deine wunderschöne Sammlung. Ich habe sowas Ähnliches wirklich noch nirgends gesehen.

    Und ganz besonders ist natürlich, dass du auch ein Buch darüber geschrieben hast. Du hast meine vollste Bewunderung!

    Ich schick dir liebe Grüsse
    Alice

    AntwortenLöschen
  7. Liebste Johanna,

    deine Leidenschaft für diese schönen Silberbestecke und Porzellan kann ich sehr gut nachvollziehen.
    Das es so unglaublich viele Bestckmuster und Firmen gibt,ist unglaublich.
    Du hast uns im Laufe der Zeit so einige wundervolle Exemplare vorgeführt und jedesmal bin ich ziemlich begeistert und beeindruckt von dieser Vielzahl und Schönheit.
    Aber du hast selbstverständlich auch ein kreatives Händchen dafür es uns so Schmackhaft vorzuführen.
    Ich wünsche dir weiterhin viel Freude und Glück bei solch einem schönen aber auch teurem Hobby.
    Vor einiger Zeit habe ich doch erwähnt, das du mich nun damit angesteckt hast.
    Hab bei Ebay nachgeschaut .... stets das, was mir gefällt ist unglaublich ...
    Ein kleiner Luxus für ausgefallen schöne Dinge.
    So halte ich den wunderschönen Tortenheber den ich bei dir bekommen habe hoch in Ehren.
    Ich wünsche mir das deine Ausstellung ein toller Erfolg wird , wer weiß evtl. komme ich ja mal bis dort !

    Liebste Grüße,
    Moni

    AntwortenLöschen
  8. Johanna, I'm so glad you shared this. It's always an extreme treat to see your silver pieces and learn from you. ~ Sarah

    AntwortenLöschen
  9. Hello Johanna, These are exquisite! I love the pattern! You have a lovely collection!
    Have a great week,
    Kathy

    AntwortenLöschen
  10. Hello Johanna, Your collection is exquisite! I love the pattern! They do look wonderful with everything! I hope you have a wonderful week,
    Kathy

    AntwortenLöschen
  11. Dear Johanna,
    This is a wonderful collection!
    I loved this post because I had never seen some of these flatware items and I specially appreciated the serving pieces.
    Congratulations and thanks for sharing these photos again.
    Hugs

    AntwortenLöschen
  12. Dearest Johanna , your rose silver pieces are beautiful!! You have a wonderful collection, thank you for sharing it us readers. Wishing you a wonderful 2012... xo HHL

    AntwortenLöschen
  13. Beautiful collection and photos; happy 2012!

    AntwortenLöschen
  14. Eine unglaublich tolle Sammlung hast Du da!
    Liebe Grüße,
    Markus

    AntwortenLöschen
  15. Wnderful collection Johanna.. and simply adore roseware.. and you're right it is very difficult to find... How exciting to display them at the museum in such grand form... I'd love to visit and see it... but for now your beautiful pictures will suffice... Lovely ,informative post... Hugs

    AntwortenLöschen
  16. Dear Johanna,
    What a beautiful site you have and such lovely collections ~ what a delight to the eyes and heart! Thank you for visiting my blog and for your kind comments. I hope you'll visit again. I will be returning to your site; it's so uplifting and inspiring! Many blessings to you in 2012!

    AntwortenLöschen
  17. What a fantastic collection!
    Johanna. congratulations on having part of your collection in a museum for viewing, AND for publishing a book!

    What lovely pieces you have. A truly wonderful collection. Thank you so very much for sharing it with all of us at Favorite on the First!
    I am so thrilled that you stopped by.

    Wishing you a very happy new year.
    Alison

    AntwortenLöschen
  18. Stimmt, davon tummeln sich auch einige Teile bei meiner Mutter in der Besteck-Schublade. Und seit 1996 sind die meiner Erbtante dann noch hinzugekommen. Aber ich hätte nie erwartet, dass es so viele Varianten davon gibt!

    Liebe Grüße
    Silke

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.