Please select your language to get the translation.

Mittwoch, 2. Januar 2013

Silvestertee / First Tea Time at the New Year

Draußen ist es frühlingshaft mild. Die ersten Haselkätzchen blühen bereits. Das ist für mich ein sehr schöner Jahresanfang. 


Outside it is like spring. First hazel nut amens are blooming. For me this is a wonderful start in the new year.

--ooOOoo--

Am Ende eines jeden Jahres wird Bilanz gezogen. Was war gut an dem vergangenen Jahr, was könnte besser sein. Was kann ich selbst tun, damit mein Leben in die erwünschte Richtung führt. Wer  Kursabweichungen erkennt, fasst Vorsätze. Ein neuer Jahresanfang hat eine besondere Magie. Das neue Jahr steht sinnbildlich für eine neue Chance, sich zu verändern. Der zu werden, der man sein möchte. Und weil ich unter anderem den Vorsatz habe abzunehmen, gibt es heute nur grünen Tee mit Ingwer und Zitrone. Keine Süßigkeiten dazu!  


At the end of each year assessment will be made. What was good about the past year, what could be better. What can I do to develope my life in the desired direction. Who recognizes to sheer the course, makes resolutions. To start a New Year has a special magic. The new year is symbolic of a new opportunity to change. To become the human, one wants to be. And because I have among others the intent to lose weight, we will have today only green tea with ginger and lemon. No candy with the tea!

--ooOOoo--

Einige kreative Projekte drängen sich auf meinem Terminkalender. Schon suchen die ersten Kunden nach Kommuniondeko* und es ist gut, diese schon Monate vor dem Fest anzubieten. 

Hoffentlich inspiriert mich der grüne Tee und gibt mir bessere Konzentration auf die wesentlichen Dinge. (Teetasse von Fürstenberg, Muster Schlossgarten)

*Die neue Kommuniondeko ist jetzt übrigens im Shop eingestellt.
Direktlink:


Some creative projects cluster on my schedule. The very first customers are looking for Communion decorations and it's good to offer these months before the festival. Hopefully the green tea will inspire me and gives me better focus on the important things. (Teacup from Fürstenberg, pattern "Schlossgarten" = Castle Garden)

--ooOOoo--

Das war der heutige Tea Time Tuesday. Bitte besucht auch die Gastgeberinnen, mit denen ich diesen Post verlinke:
This was today's tea time. Please visit also the hostesses of the following blog parties:

Tea Time Tuesday/Dienstags -Teeparty bei

A Return to Loveliness

Friends Sharing Tea on Wednesday/
Freundschaftee donnerstags bei

--ooOOoo--

Schöne Grüße,
Best greetings,

Kommentare:

Janny hat gesagt…

Ich wünsche dich auch ein Glückliches Neues Jahr! Sehr schönes Bild mit dem Frülingsbaum, herrlich nach dem Früling aus zu sehen,

liebe Grüsse Janny

Happier Than a Pig in Mud hat gesagt…

Your tea sounds very tasty and healthy Johanna! Happy New Year:@)

Siret hat gesagt…

Liebe Johanna,
mmmh, Grünen Tee mit Ingwer und Zitrone mag ich auch so gerne! Das Winterbild mit den Frühlingsvorboten ist wunderschön!
Hab ganz lieben Dank für Deine lieben Neujahrsgrüße!
Dir und Deinen Lieben wünsche ich auch ein rundum glückliches 2013!
Liebe Grüße, Siret

Gattina hat gesagt…

Was ? bei Euch kommen schon die Kätzchen raus ? Hier in Südfrankreich blühen einige Blumen schon. Freitag fliege ich wieder zurück in die Kälte obwohl es nicht so kalt ist !

Tamago hat gesagt…

Tea with ginger and lemon sounds good! Having no candy may be tough, though. Haha. But my new year resolution should be less sweets and more exercise!
Enjoy your tea and have a great day!

Birgitt hat gesagt…

...oh da bin ich dabei, liebe Johanna,
bei Tee pur um abzunehmen...aber erst mache ich die restlichen Weihnachtsnascherein noch nieder... ;-)))möchtest du was davon?

lieber Gruß von Birgitt

Two Cottages And Tea hat gesagt…

Happy New Year to you! I always enjoy having tea with you! Sweets and tea go together so good, but I too try to drink tea alone. You have a lovely teacup to enjoy your tea in!
Blessings to you,
Nancy

FABBY'S LIVING hat gesagt…

I love tea and your tea sounds just what I'd want right now. Beautiful images too. Yes, I satarted my light eating and diet for after the holidays, which one eats more than usual. On the first, yesterday we went to my Ecua.-German, good friend Eva for tea and I had great German cookies and stollens, etc...therefore I ate to much again and I thought of you while I ate all the German goodies Evita makes. Thank you for your sweet visit, I appreciate it so much and I'm so looking forward to furthering our friendship in 2013, dear Johanna.
FABBY

Pamela Gordon hat gesagt…

HI Johanna. I see you are getting early spring there. So nice for you. I love your glass teapot! I will enjoy hot tea to keep me warm as it's very cold here this week. Blessings to you. Pamela

Mariette VandenMunckhof-Vedder hat gesagt…

Dearest Johanna,
That is incredible to have the pussy willows blooming already. Ours is by far not at that stage.
Lovely tea and I would love to drink that combination too.
Enjoy your preparations for the year. I know, only early January but we will move once again swiftly through the year, from event to event... Good luck and wishing you a Happy 2013.
Mariette

Sarah hat gesagt…

Love a nice cup of ginger tea, Johanna. Enjoy!

Rostrose hat gesagt…

Liebstige Johanna, die Mischung von Ingwer und Zitrone mag ich sehr gerne, sie wärmt, ist fruchtig und erinnert mich ein bisserl an Indien. Aber autsch, gar nichts Süßes??? Ich drück dir die Daumen, dass du deine guten Vorsätze halten und deine Vorhaben erfüllen kannst!! Vielen Dank auch für deine lieben Wünsche! :o))
╔═════════ ೋღღೋ ══════╗
ೋ ~~~~ PROSIT 2013 ~~ ~~ ೋ
╚═════════ ೋღღೋ ══════╝
und alles Liebe von der rostrosigen Traude samt Wiskiknuddlern :o))

Bernideen hat gesagt…

Wishing you a Happy and prosperous 2013! Thanks for linking to Friends Sharing Tea!

Maria Andrade hat gesagt…

Hi Johanna,
Fürstenberg is a very fine name for porcelain, that's why your tea cup with a nice green garland decoration is so refined!
Green tea is what I have every day and I think it does make us keep fit... without the caloric additions, of course ;)
Now, seeing those hazel nut trees already in bloom I am curious about mine... tomorrow I must check...
Best wishes for New Year, again and again, dear Johanna.

Deb hat gesagt…

"Happy New Year, Johanna"

Beth hat gesagt…

Hi Johanna, Your tea looks good. Sorry there are no sweets to go with; we have considerably fewer sweets now that the holidays are over. Probably a healthier way to eat - no sweets! Happy New Year!

Happy-Sonne hat gesagt…

Liebe Johanna
Von ganzem Herzen wünsche ich Dir ein glückliches, gesundes 2013.
Herzlichst grüsst Dich Yvonne

Terri hat gesagt…

Hello Johanna,
Happy New Year to you! I do really like your all glass tea pot. It is great to be able to see the tea. The castle cup is very pretty too.
I wish you the very best in this new year. And, may you find it easy to give yourself what you need to truly feel good : )
Hugs,
Terri

Michele @ The Nest at Finch Rest hat gesagt…

Such a wonderful and healthy attitude and tea, Johanna.

HAPPY NEW YEAR TO YOU, tea friend!

Marian hat gesagt…

First of all, a fantastic 2013,
and hopefully your inspiration come's with green tea :)
Here flourishes the witch hazel (hammamelis mollis) even though two weeks ...
I can enjoy so ... the first flowers of the new year.

Elke hat gesagt…

Hallo Johanna,
hier ist es auch sehr mild. Hoffentlich friert es nicht wieder stark, wo doch alle Pflanzen shcon so weit ausgetrieben sind. Wie letztes Jahr, und dann kam der böse Kahlfrost.
VG
Elke

alice hat gesagt…

liebe Johanna, du hast mir sehr aus dem Herzen gesprochen (geschrieben) Ja, ich muss mich ein bisschen zusammen nehmen, denn dauernd denke ich nur, wie viel Schlechtes ich erlebt habe im letzten Jahr....dabei war ja auch viel gutes dabei....man neigt aber doch schon eher dazu, das schlechte in den Vordergrund zu stellen. Das will ich ab sofort nicht mehr. Auch ich sehe im neuen Jahr eine neue Chance für vieles, und hoffe vor allem auf beste Gesundheit. Dir auch alles Liebe und Gute für deine Pläne und Wünsche an und für das neue Jahr.
Ganz herzliche Grüsse, Alice

Lisa hat gesagt…

You have a beautiful blog. Happy and inspiring.