Please select your language to get the translation.

Dienstag, 1. Oktober 2013

Tee und Buch im Oktober / Tea and Book in October

Der Sommer ist vorüber. Auch wenn die Tage noch sonnig sind, abends wird es früh dunkel. Da mache ich es mir zuhause gemütlich.

Abendliche Teestunde im Oktober

Summer is over. Although the days are still sunny, the nightfall comes early. Therefore I make it comfortable at home.

--ooOOoo--

Tee, Kerzen und schöne Bücher lassen sich gut zusammen genießen. Ich trinke gerade Messmer Amun Tee, das ist Granatapfel und Honig. Sehr lecker. Die ersten Zimtsterne aus dem Handel habe ich eigentlich für die Produktfotos mit der Weihnachtsware gekauft. Aber testen muss ich sie doch vorher :-)))

Tee, Kerzen und schöne Bücher

Tea, candles and books are nice to enjoy together. The cup of tea is Messmer Amun Tea, with pomegranate and honey flavour. Relly yummy. The early starshaped cinnamon bisquits are acutally bought for product photos of the new Christmas goods for the shop. But I had to try them first, right? :-))

--ooOOoo--

Jetzt will ich euch die Bücher vorstellen. Das erste heißt Bob, der Streuner. Es handelt von einem schönen roten Kater, der sich halb verhungert einem jungen Mann angeschlossen hat. Dieser Mann (James Bowen) war drogenabhängig, arbeitslos und ziemlich am Ende. Durch die Verantwortung für diesen ganz besonderen Kater begann er, sein Leben neu zu organisieren. Und der Kater half ihm, indem er freiwillig tagsüber auf der Straße im Gitarrenkasten posierte. Eine schöne Geschichte, wie zwei Freunde für sich gegenseitig die Welt bedeuten.


James Bowen: Bob, der Streuner

Now I want to inbtruduce you the books. The first titel is in English A Street Cat Named Bob. Its the story of a beautiful ginger Cat, who joined a young man. This young man was James Bowen, a busker, drug-addicted and without work. For the very special cat this man started to reorganize his life. And Bob, the cat, helped his friend to make money, as he stayed even on the street with his friend. A very hearttouching story of two friends, who are the world for each other.

--ooOOoo--

Das zweite Buch ist ein Fachbuch. So oft habe ich mich abgemüht mit Erklärungen im Internet wegen der englischen Begriffe. In diesem Buch sind sämtliche englischen Begriffe und Google-Produkte sehr klar auf deutsch erklärt. Es ist ein kleines Bändchen, aber voll mit guten Tipps und Fachwissen, dass es jetzt seinen festen Platz neben meinem PC hat. Und ich werde es auch zu Weihnachten verschenken. Gerade ältere Menschen tun sich mit diesen Fachbegriffen schwer. 
Tipps und Tricks zu Google Produkten und Webdesign ist ein Ratgeber von Claudia Dieterle. Sie hat eine ganze Reihe guter Ratgeber herausgebracht. Viel Info findet man auf ihrer Homepage:

Claudia Dieterle: Tipps und Tricks zu Google-Produkten und Webdesign

The next book is in German. Its a helpful book which explains in German all the English technical terms concerning the Internet. Its a nice book for me as I have often difficuties to understand technical explanations in the Web.

--ooOOoo--

Ich trinke heue Tee aus dem schönen Gedeck von Royal Alberts Monatsblumen: Oktober.

Royal Albert Flower of the Months October

I have tea today with the lovely trio of Royal Albert Flower of the Months October.

--ooOOoo--

Nun ist die Teestunde vorüber und der Abend beginnt. Ich wünsche euch einen wunderbaren Abend und eine gute Nacht.


Now the tea time is over and the evening starts. I wish you a wonderful evening and a goo night.

--ooOOoo--

Mehr Teestunden mit erlesenem Porzellan, feinen Teesorten und raffiniertem Gebäck gibt es bei den Gastgeberinnen folgender Links:



More Tea Times with distinguished china, exquisite tea sorts and sophisticated baking ideas you will find at the hostesses with these links


Tea Time Tuesday/Dienstags -Teeparty bei


A Return to Loveliness

  Tea at the Garden on Tuesday
Tee im Garten dienstags bei
 
What is Wednesday
Patti and Paula@Ivy&Elephants
--ooOOoo--
Lasst es euch gut gehen.
Enjoy

Kommentare:

  1. Dearest Johanna,
    You know so stylish how to present the start of a cozy indoor season. Candles add to the atmosphere in a unique way and your selection that you have available at your shop is excellent. Also your October china is unique for this month. Sure, with tea and a good book you have already all the ingredients...
    Thanks for sharing your cozy and elegant lifestyle with us.
    Hugs,
    Mariette

    AntwortenLöschen
  2. Lovely tea, Johanna. Thank you for the book reviews. I have yet to read them. Love your last photo. Here, too it is dark by 6:30pm now. Although we still have warm days the weather is surely changing fast. Keep tea close by for those cooler evenings. Deb

    AntwortenLöschen
  3. Liebe Jioanna, gekonnt zeichnest Du tolle Teegeschichten auf mit Deinen grossartigen Bildern. Ich bin begeistert ob Deinem Geschirr.
    Ich liebe feine Tee's, Kerzen, meine Buddhas, feine Musik und ein gutes Buch. Was gibt es schöneres...
    Ach ja, natürlich ab und an ein Haiku oder Gedicht schreiben und Fotografieren, bereichert und erfüllt Herz und Seele...

    Liebe Grüsse von mir zu Dir

    Hans-Peter

    AntwortenLöschen
  4. Your October dishes are very pretty Johanna! It's getting darker much earlier here too, I just noticed it last night as a matter of fact. Happy fall:@)

    AntwortenLöschen
  5. Another pretty post Johanna. I recognize the Royal Albert birthday cups and saucers as I have sold them for years and they are beautiful indeed. Lovely photos and tea time!

    AntwortenLöschen
  6. Liebe Johanna,
    eine wunderschöne Teestunde durfte ich mit dir verbringen.
    Danke für das Vorstellen der Bücher.
    Dein Geschirr ist wunderschön und vermehrt ganz einfach den Genuss.
    Einen wunderschönen Abend wünscht Dir
    Irmi

    AntwortenLöschen
  7. Hi Johanna,
    Your tea is just lovely! I love the RA October pattern; so pretty. The book about the man and his cat sound like a good story and your other book would come in handy. Thank you for sharing and coming to tea. Happy Autumn, my friend!

    Blessings,
    Sandi

    AntwortenLöschen
  8. Liebe Johanna,

    es ist spät, und ich wünsche dir
    eine gute Nacht.

    Elisabeth

    AntwortenLöschen
  9. Night falls so early these days. The books and candles sound great in autumn evenings. Your star biscuits looks shiny. I hope you enjoyed them :-)
    I remember reading review of the book by James Bowen somewhere. Pounds like a very good book!

    AntwortenLöschen
  10. Hi Johanna, Your "early" cookies look yummy-I could eat one right now if I had it! The book about the stray cat sounds so uplifting and heartwarming and I think I would enjoy it. I really love the October dishes--my birthday month! Linda

    AntwortenLöschen
  11. Dear Johanna
    I love your post today - I agree Autumn is about hunkering down, taking life quietly and slowly and enjoying thos moments by the fireside with a good book and cup of tea!

    Love those cinnamon star biscuits - do you have a recipe?!

    Oh I'm going to try and order this book about the cat from my library - I always enjoy an animal story - thank you for recommending it!

    Much love and hugs
    Shane

    AntwortenLöschen
  12. I love the pretty October trio. Your sampling the star cookies is of course a great idea. A book to help on technical problems is what anyone needs but me the most but in English. My husband is really the tech guy so I just say help!
    Have a beautiful fall week!

    Pam

    AntwortenLöschen
  13. Lovely. I enjoy a pomegranate tea too. The book about the cat sounds quite interesting and I'm sure you are getting a lot of help out of the second book. Have a lovely day! Pamela

    AntwortenLöschen
  14. Hello Johanna,
    I love your autumn tea. Your October trio is one of my favorites of your collection. It looks beautiful here in your tea setting. I think too, that I would love love love those star shaped cookies! Were they tasty?
    Thank you for the book review too.
    Hugs,
    Terri

    AntwortenLöschen
  15. Hi Johanna, you've found the perfect way to spend one of our rainy, cold afternoons; tea and pretty little star cookies. Well done. :)

    AntwortenLöschen
  16. I have that plate too, Johanna! It was an engagement gift, 41 years ago, as I was engaged and married, one October after another.
    I'd love to walk into a shop and buy a little bag of those star cookies!

    AntwortenLöschen
  17. Liebe Johanna,
    super gemacht, Dekoration, Buchtipps und Essen, alles sehr kreativ und ansprechend. Würde mich gerne zum Essen und Lesen dazu setzen.
    Vielen Dank, dass mein Buch auch dabei ist.
    Viele Grüße
    Claudia

    AntwortenLöschen
  18. Guten Abend liebe Johanna. Ja, nun hat der Herbst Einzug gehalten. Die Wollsocken wurden zum ersten Mal getragen, die Kerze auf dem Tisch wird jeden Abend zum Fernsehen angezündet, den ersten Tee habe ich auch schon getrunken. Die Heizung läuft, ich genieße abends das heiße Bad und freue mich, wenn die Sonne wengistens tagsüber wärmt.
    Komme gut durch die Oktobertage, liebe Grüße von Kerstin.

    AntwortenLöschen
  19. ...sehr gemütlich sieht das bei dir aus, liebe Johanna,
    den Tee werde ich auch mal probieren, klingt gut...und das Google-Buch muß ich mir mal genauer anschauen, das könnte ich wohl auch brauchen...damit ich die Jungs nicht immer fragen muß...

    wünsch dir einen schönen Sonntag,
    lieber Gruß Birgitt

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.