Please select your language to get the translation.

Mittwoch, 14. Mai 2014

Mutter und Kinder / Mother and Childs

Am 11. Mai war Muttertag. Es war ein schöner Tag für mich. Lieben Dank an meine Kinder. Unter anderem bekam ich diese Leckerei, die ich zum heutigen Tee serviere.



On May 11 was Mother's Day. It was a lovely Day for me. Many thanks to my kids. Among other things, I got this treat that I serve to today's tea.

--ooOOoo-- 

Zu diesen pastellfarbenen Macarons passt das Geschirr Rosenguirlande besonders schön. Es sind leider nur noch wenige Macarons übrig - ich konnte nicht so lange widerstehen.


To these pastel-colored macarons fits my dishes Rosenguirlande perfect. Unfortunately, there are only a few Macarons left - I could not resist so long.
 
--ooOOoo--
 
 Und damit ich nicht alleine frühstücke, hole ich mir die Katzenbabies dazu. Da ist der Miniwiski. Mama Pepita muss das kontrollieren. Schau mal, wie die gewachsen sind.


 To have not breakfast alone, I will get the kitties. This is Mini-Wiski. Mama Pepita has all in control. Look how they are grown.

--ooOOoo--

Und nun kommt die Mini-Pepita. Auch ein ganz schönes Dickerchen.


And now comes the mini Pepita. Also a heavy child. 

--ooOOoo--

 Danke für deinen Besuch, ich habe mich sehr gefreut. Nimm dir gerne noch Macarons, aber die Kätzchen musst du hier lassen. LOL


Thanks for your visit, I was very pleased. Take some macarons for home, but leave the kitties here. LOL

--ooOOoo--

Mehr Teestunden gibt es bei den Gastgeberinnen folgender Links:
More Tea Times you will find at the hostesses with these links


Tea Time Tuesday/Dienstags -Teeparty bei

A Return to Loveliness

  Friends Sharing Tea
Tee mit Freunden dienstags bei

What is Wednesday
Patti and Paula@Ivy&Elephants

Schöne Grüße
Hugs and greetings,

  Johanna

Kommentare:

  1. Da weiß man gar nicht, was süsser ist: Die Macarons oder die Fellknäuel! Aber die Verpackung der Macarons ist auch sehr hübsch!
    LG Renate D.

    AntwortenLöschen
  2. The cookies look great Johanna and the kittens are adorable-enjoy:@)

    AntwortenLöschen
  3. Die Macarons sind wirklich sehr lecker, wir hatten im Elsass welche gekauft. Am Liebsten mag ich Zitrone!
    Die Lütten sind groß geworden.

    Sigrun

    AntwortenLöschen
  4. Such cute kitties! And I could not have left many macaroons!

    AntwortenLöschen
  5. Dearest Johanna,
    Wow, tea time with delicious macarons and such lovely kittens. What a great presentation; also your silver tong is so lovely with roses.
    Enjoy your precious kittens!
    Hugs,
    Mariette

    AntwortenLöschen
  6. Liebe Johanna... ich bin verliebt... in die Mini-Pepitas ( was für ein klasse Name- Pepita!) und die Macarons hast Du wieder sehr schon in Szene gesetzt!
    LG Marita

    AntwortenLöschen
  7. Hello Johanna,
    Your tea time is very lovely today with all your gorgeous china AND macaroons! Yum!
    I am so glad you had a lovely day!
    I am loving your tea cup here, it is just so gorgeous!
    Kitties are so sweet!
    Hugs,
    Terri

    AntwortenLöschen
  8. Hi Johanna: Those are some amazing tea cup and china pieces. I think it is one of the most beautiful pieces I have ever seen. Wow! Have a wonderful week my dear friend. Blessings, Martha

    AntwortenLöschen
  9. Darling kitties, Johanna! Your roses and macarons look so pretty with your china. It sounds like you had a lovely Mother's Day. Thank you for joining me for tea and have a beautiful day.

    Blesisngs,
    Sandi

    AntwortenLöschen
  10. I love macarons. They are very colorful and cute and yummy!
    Your kittens have grown a lot already!

    AntwortenLöschen
  11. Liebe Johanna,
    an diesem Tisch nehme ich gern Platz. Das Geschirr ist so schön, dass man es nicht beschreiben kann.
    Ein Macaron nehme ich mir!
    Einen schönen Abend wünscht dir
    Irmi

    AntwortenLöschen
  12. Liebe Johanna,
    die Kleinen sind so niedlich und haben wirklich schon gut zugelegt an Größe und Gewicht. Hach, da könnt ich Schwach werden.Ich würd am Tisch sicherlich nicht zum Tee trinken und naschen kommen.Meine Grabscher würden ständig im Fellie der Katzenbabys wuscheln.
    Liebe Grüße, Moni

    AntwortenLöschen
  13. I love the wonderful photos of this post. You were really given a treat with the delicious macarons. Your delicate tea set is a beautiful shape with lovely decorations. Glad you had a wonderful Mother's Day!

    Pam

    AntwortenLöschen
  14. Liebe Johanna,

    hast auch so liebe Kinder wie ich... einfach schön...

    Deine süssen Kleinen wachsen so schnell...

    Wünsche dir noch vielSpass mit den zwei Süssen und noch einen schönen Tag.
    Liebe Grüße
    Michaela

    AntwortenLöschen
  15. The kitties are so cute! I'm sure they enjoyed Mother's Day too. I enjoyed the macarons, thank you very much.

    Hope you have a good upcoming weekend Johanna.

    Blessings,
    Aida

    AntwortenLöschen
  16. Johanna, you lucky girl to get macarons for mother's day! I'd love to join you for tea and a macaron but fear they're long gone by now. :-)
    I would play with the kitties but not take one home as everyone is allergic - except me!

    AntwortenLöschen
  17. Lovely china!! So pretty with the roses and gold. The macaroons are so colorful and look delicious. The kitties are so cute--and such great tea guests :)

    gute nacht!

    AntwortenLöschen
  18. Zum Verlieben!!! :o)
    Herzlichst samt Fellchenstreichlern,
    Traude (im Hand-Schonungs-Modus ;o))
    ჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱܓჱ

    AntwortenLöschen
  19. Danke für das Angebot liebe Johanna. Und okay - die Katzenbabys bleiben bei Dir :-)
    Liebe Grüße von Kerstin.

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.