Please select your language to get the translation.

Dienstag, 5. August 2014

TT Wellengeflüster I / TT Wave Wispers I

  Oh Leute, ich bin urlaubsreif. Wie schön wäre es jetzt, zum Beispiel eine Kreuzfahrt zu machen. An Deck sitzen und auf das Meer hinaussehen. ... schmacht!

Aber ein bisschen verwöhnen kann man sich auch zuhause. Handtuch auf den "Deckchair", ein Tischchen mit maritimer Deko und ein gutes Buch. Im Hintergrund mein Gartenteich.


 Oh guys, I'm ready for a holiday. How nice it would be now, for example, to take a cruise. Sit on the deck and look out upon the sea. yearn!

But I can indulge a little bit at home too. Towel on the "Deck Chair", a small table with maritime decoration and a good book. In the background my garden pond.

--ooOOoo--

 Das Buch, das ich gerade lese, ist ein idealer Urlaubsbegleiter: Wellengeflüster I von Brina Stein. 
Brina Stein hat schon viele Kreuzfahrten gemacht und allerlei erlebt. So vielfältig, wie die Gäste auf dem Kreuzfahrtschiff, sind auch ihre persönlichen Geschicke. In 19 Kurzgeschichten lässt uns die Autorin teilhaben am Leben und Werden auf einem Kreuzfahrtschiff, oft aus interessanter Beobachtungsperspektive und mit unerwarteten Wendungen.
Mehr wird nicht verraten.


 The book I just read is an ideal holiday companion: Wave Whispers I of Brina Stein.

Brina Stein has already made many cruises and had experienced a lot. As diverse as the guests on the cruise ship, they are their personal fortunes. In 19 short stories allows us
the author to participate in  the guest's lifes, often from interesting observation perspective and with unexpected twists.

More will not be revealed. Alas the book exists only in German yet.

--ooOOoo--

Und während ich lese, fühle ich mich wie am Meer. Als wenn mir das Wellengeflüster die Geschichten erzählt. Und das Beste: Es gibt auch schon einen Fortsetzungsroman: Wellengeflüster II.


And while I read, I feel like by the sea. As if the wave whispers tell me the stories.
 And the best part: There's already a sequel book: Wave Whispers II

 --ooOOoo--

 Und während ich euch das erzähle, schmilzt unser Nachtisch in der Sonne. Heute gibt es zur Teestunde ein Eis mit Früchten und Sahne. Danach kommt noch ein Eistee.  
Bitte schön, der ist für dich.


And while I'm telling you about the books, our dessert melts in the sun. Today, we will have at tea time ice cream with fruit and cream. After that comes an iced tea.
Here you go, this is for you.

--ooOOoo--

Hast du schon mal eine Kreuzfahrt gemacht? So einen Sonnenaufgang, wie ihn Brina Stein für uns fotografiert hat, würde ich auch gern erleben.

Have you ever taken a cruise? Such a sunrise as it Brina Stone photographed for us, I would also like to experience.

--ooOOoo--

Mehr Teestunden gibt es bei den Gastgeberinnen folgender Links:
More Tea Times you will find at the hostesses with these links:




Tea Time Tuesday/Dienstags -Teeparty bei

A Return to Loveliness

  Friends Sharing Tea
Tee mit Freunden dienstags bei

Schöne Grüße
Hugs and greetings,

  Johanna

Kommentare:

  1. Wie wunderschön! Ich hab wieder eine Bildungslücke im Photoshop, denke ich. Wie bekomme ich bloß das Meer hinter den Tisch? Könnten wir einen Workshop machen?

    Sigrun

    AntwortenLöschen
  2. Oh meine Liebe
    ich bin auch in der selben Lage wie du ... ich würde jedoch lieber ab auf eine Insel und dir mit einem Campari-Orange zuprosten, wenn du in den Hafen einlaufen würdest!
    Träume sind Schäume und ist Aphrodite nicht dem Meeresschaum entstiegen?
    Herzliche Grüsse von mir zu dir
    bbbbb

    AntwortenLöschen
  3. I love cruise. I've been to cruise only twice and want to go sometime soon! Ocean and ice cream...bliss :-)

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Johanna, hallo!
    Gerne würde ich neben Dir herchillen! Was sind das nur für schöne Tage, die Du da genießen darfst! Und wir dürfen ein Stück daran teilhaben! Danke dafür!
    Hab es weiterhin fein, liebste Grüße, Olga.

    AntwortenLöschen
  5. I would love to take a cruise -- so many to pick from! When I first saw the table I wondered if that was ice cream! And it is, I've been ice cream hungry ... thank you! Calm and peaceful ... that's what I dream of! Happy Tea Day!

    AntwortenLöschen
  6. So in der Sonne liegen, vielleicht in einem anderen Land, ja das wäre schön.
    Eine Kreuzfahrt könnte ich mir nicht vorstellen. Viel zu viel Wasser, dann lieber am Strand faulenzen.
    Liebe Grüße,
    Anette

    AntwortenLöschen
  7. You have brought back memories Johanna. When I turned 40 (many moons ago!) my husband surprised me with a 3 day cruise in the Bahamas. But the best one, and only other was a cruise of Alaska that was fabulous!
    No matter, you have brought the ambience of a cruise to your post with a yummy treat of ice cream.

    AntwortenLöschen
  8. Hi Johanna,
    I have never taken a cruise and really have never had the desire to take one. Perhaps it's because I live on an island and this time of year, it's like paradise.
    I do however need a vacation! I loved having my family around me but now I feel like I need a break. Funny, isn't it? Having one's whole family at home is a noisy and fun time but it's also a lot of work.
    Your ice cream and fruit looks delicious. Thank you for joining me for tea, my friend. Hope you get to go on a cruise soon!

    Blessings,
    Sandi

    AntwortenLöschen
  9. Hi Johanna: I am only taking mini vacations this year because of my room addition. I wish I could take more time off. Your post made me want to go to the sea. Have a wonderful week dear friend. Blessings, Martha

    AntwortenLöschen
  10. Cruises are very popular but I have never taken one and really don't plan too. I would like to go to England - by plane! This was fun Johanna!

    AntwortenLöschen
  11. Dearest Johanna,
    What a lovely setting you created. Especially after a lazy afternoon on the balcony this is excellent. Love the last photo, great background for making it look real.
    And your ice cream is yummy looking!
    Sending you hugs and best wishes and yes, we have joined our best friends on a cruise to the Bahamas a couple of times. They offered that as a bonus to their clinic workers and we did tag along.
    Mariette

    AntwortenLöschen
  12. I have never taken a cruise. But I have lived by the ocean on several different occasions. I miss it now.

    AntwortenLöschen

Ich freue mich über jeden Kommentar, lösche allerdings anonyme Kommentare, wenn sie nur der eigenen Webseitenverbreitung dienen.
I am happy when you leave a comment but I will delate every comment which is only given for propagation the own website.